Κυρίες και κύριοι γονείς των μαθητών/τριών μας καλημέρα σας!
Μία εβδομάδα από την έναρξη του διδακτικού έτους επιτρέψτε μου να σας ενημερώσω για ορισμένα σημαντικά ζητήματα και ρυθμιστικούς κανόνες που αφορούν την καθημερινή λειτουργία του σχολείου μας…
– Κατόπιν της διαμόρφωσης και εφαρμογής για μία εβδομάδα του εβδομαδιαίου ωρολόγιου προγράμματός μας και των αναθέσεων μαθημάτων και ωρών διδασκαλίας (εγκεκριμένων από το σύλλογο διδασκόντων μας) για όλες τις τάξεις μας σας κοινοποιώ (συνημμένο στο παρόν μήνυμά μου) το πρόγραμμα των συναντήσεων που μπορείτε να έχετε σε εβδομαδιαία βάση με τους εκπαιδευτικούς μας. Μπορείτε να “κλείνετε” ραντεβού μαζί τους μέσω εμού ή του Υποδιευθυντή μας και σύμφωνα με τις οδηγίες που περιγράφονται στο πρόγραμμα (το οποίο θα το μοιράσω και σε έντυπη μορφή τη Δευτέρα σε όλα τα παιδιά) για να έχετε τη δυνατότητα σύντομων αλληλοενημερώσεων μεταξύ σας 15λεπτης διάρκειας.
– Η υλοποίηση των ομαδικών συγκεντρώσεων γονέων και συναντήσεών τους με τους υπευθύνους δασκάλους των τάξεών μας ξεκίνησαν προχθες Παρασκευή με αυτήν της Α΄ τάξης, θα ακολουθήσουν το προσεχές χρονικό διάστημα και οι υπόλοιπες τάξεις με ειδοποιήσεις που θα σας στείλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί μας για συναντήσεις είτε το μεσημέρι είτε το απογευμα (θα ολοκληρωθούν έως και το αργότερο στο τέλος του τρέχοντος μήνα).
– Σας ενημερώνω, επίσης, ότι από τη μεθεπόμενη εβδομάδα θα αρχίσει να λειτουργεί βάσει του εγκεκριμένου από το σύλλογο διδασκόντων μας εβδομαδιαίου προγράμματός του και το Τμήμα Ένταξής μας για την υποστήριξη των 21 παιδιών μας (αργότερα περισσότερων) για τα οποία έχουν εκδοθεί γνωματεύσεις με τη σχετική σύσταση (θα χρειαστεί την προσεχή εβδομάδα να συγκεντρώσουμε τις δηλώσεις συγκατάθεσης των γονέων). Επίσης την προσεχή εβδομάδα θα αρχίσουμε να υλοποιούμε και το πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας μας, και πάλι με τη συγκατάθεση των γονέων 14 παιδιών μας. Αναμένουμε, επίσης, προσεχώς, την πρόσληψη και τοποθέτηση αναπληρώτριας εκπαιδευτικού για την Τάξη Υποδοχής μας που θα υποστηρίζει περίπου 12 μαθητές/τριές μας. Τέλος έχουν, ήδη, τοποθετηθεί στο σχολείο μας 3 δασκάλες παράλληλης στήριξης για την υποστήριξη 6 παιδιών μας και αναμένουμε ακόμη μία/έναν – καλώς εχόντων των πραγμάτων – στις αρχές του επόμενου μήνα για την πλήρη εφαρμογή των προγραμμάτων τους.
– Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου μας εγκρίθηκε την Πέμπτη 18/9/25 από το Σύλλογο Διδασκόντων στην επικαιροποιημένη μορφή του και αφού εγκριθεί από τη Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης μας και το Διευθυντή Π/Ε Δράμας θα σας τον κοινοποιήσω προσεχώς με μήνυμά μου και μέσω της ιστοσελίδας μας. Έως τότε ισχύει ο περυσινός Ε.Κ.Λ. τον οποίο μπορείτε να τον αναζητήσετε στην ιστοσελίδα μας. Το ίδιο ισχύει και για το Μνημόνιο αντιμετώπισης σεισμικού κινδύνου και άλλων έκτακτων περιστατικών που το επικαιροποιήσαμε κι αυτό.
– Η πρωινή προσέλευση των παιδιών πρέπει να ξεκινά από τις 8:00 και να ολοκληρώνεται, καθημερινά, έως, το αργότερο, στις 8:15. Τα παιδιά που προσέρχονται πριν από τις 8:00 παραμένουν στην αυλή μας (εφόσον δεν είναι εγγεγραμμένα στην πρωινή ζώνη/πρόωρη προσέλευσή μας) υπό την ευθύνη των γονέων τους. Τα παιδιά που καθυστερούν ελάχιστα λεπτά μετά τις 8:15 παραμένουν σε αναμονή στην είσοδό μας υπό την επίβλεψη ενός εφημερεύοντος εκπαιδευτικού και όταν τελειώσει η προσευχή μας και οι όποιες ενημερώσεις έχουμε να κάνουμε εντάσσονται στα τμήματά τους. Μετά την αποχώρηση όλων των μαθητών/τριών μας από το χώρο των συγκεντρώσεών μας η αυλόπορτά μας κλείνει. Μαθητές/τριες που προσέρχονται μετά από αυτή την αποχώρηση των τμημάτων και των εκπαιδευτικών μας από το χώρο των συγκεντρώσεων πρέπει να επιστρέφουν στα σπίτια τους και να επαναπροσέρχονται κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων μας (η αυλόπορτα δεν μπορεί να ανοίγει και να κλείνει πολλές φορές σε διαφορετικές ώρες από τον ίδιο το Διευθυντή όπως ζητούν επιμόνως ορισμένοι γονείς και δεν υπάρχει, ασφαλώς, θυρωρός ή γραμματέας ή διαθέσιμος εκπαιδευτικός ή ακόμη και ο ίδιος ο Διευθυντής, ιδιαίτερα τις πρώτες ώρες, για να εξυπηρετεί τις αργοπορημένες προσελεύσεις).
– Κατόπιν ορισμένων δυσλειτουργιών/προβλημάτων που παρατηρήθηκαν και συνέβησαν κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας μας κατά τη διαδικασία αποχώρησης τα μεσημέρια από το σχολείο μας θα υλοποιούμε από μεθαύριο Δευτέρα το “σχόλασμά” μας με συγκεκριμένες προσαρμογές. Το βασικό σχήμα των αποχωρήσεων αυτών θα είναι ότι θα αποχωρούν με απόλυτη προτεραιότητα και οργανωμένα τα παιδιά της Α΄ τάξης (με προηγούμενη πρόωρη αποχώρηση από την τάξη τους κατά 5 λεπτά και συγκέντρωσή τους πίσω από την αυλόπορτα), έπειτα εκείνα της Β και της Γ τάξης τμηματικά και στη συνέχεια οι μεγαλύτερες τάξεις μας. Οι αναμένοντες γονείς θα πρέπει να διατηρούν την αυλόπορτα ελεύθερη και να μην συνωστίζονται ακριβώς μπροστά από αυτήν εμποδίζοντας την έξοδο των παιδιών και σύμφωνα με τη σειρά αποχωρήσεων να αναμένουν την παραλαβή του παιδιού τους στις κατάλληλες αποστάσεις από αυτήν. Τα παιδιά του Μικροχωρίου θα συγκεντρώνονται κατευθείαν και αποκλειστικά στο στέγαστρο των βρυσών, θα παραμένουν εκεί συνεχώς και έπειτα από ενδελεχή έλεγχο της παρουσίας τους από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς θα αποχωρούν τελευταία και με τη σειρά, πρώτα τα μικρότερα των Α και Β τάξεων και έπειτα τα υπόλοιπα ώστε να επιβιβαστούν στα 2 λεωφορεία που θα τα μεταφέρουν. Εάν ο νέος τρόπος οργάνωσης των αποχωρήσεών μας δεν ευδοκιμήσει κατά πως προσδοκούμε την προσεχή εβδομάδα τότε θα μεταβούμε από τη μεθεπόμενη εβδομάδα σε νέο σχήμα αποχωρήσεων με προηγούμενη συγκέντρωση όλων των τμημάτων μας στο χώρο συγκεντρώσεων κατά το πρότυπο της πρωινής συγκέντρωσής μας και με κάποια περαιτέρω καθυστέρηση σε όλη τη διαδικασία.
– Πρόωρες αποχωρήσεις από το ολοήμερο πρόγραμμά μας ΔΕΝ επιτρέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία. Οι αποχωρήσεις προβλέπονται να γίνονται μόνον στις 15:00 και στις 16:00. Έκτακτες αποχωρήσεις σε μεμονωμένες και έκτακτες περιπτώσεις και για συγκεκριμένους λόγους μπορούν να γίνονται δεκτές προς εξυπηρέτησή σας μόνον έπειτα από προηγούμενη ενημέρωση της Δ/νσης και των υπεύθυνων εκπαιδευτικών από αυτήν και με την υπογραφή σχετικής υπεύθυνης δήλωσης. Η φοίτηση στο ολοήμερο πρόγραμμα για τα παιδιά που την έχουν επιλέξει ασφαλώς προηγείται έναντι άλλων εξωσχολικών υποχρεώσεων των παιδιών οι οποίες και θα πρέπει να προσαρμόζονται στο προβλεπόμενο ωράριο αυτής ενώ δεν μπορούν να είναι εφαρμοστέα στην πράξη για συγκεκριμένους λόγους τα αιτήματα που μας κατατίθενται σε καθημερινή βάση για 4 – 5 ή και περισσότερες τακτικές πρόωρες και σε διαφορετικές ώρες αποχωρήσεις παιδιών από το ολοήμερο πρόγραμμα στη βάση συγκεκριμένων άλλων “προγραμμάτων” και υποχρεώσεων που μας αναφέρονται.
– Μάλλον επίκεινται αλλαγές στις ισχύουσες και στις μελλοντικές εγγραφές στο ολοήμερο πρόγραμμά μας (και όλων των σχολείων της χώρας) κατόπιν της έκδοσης την Πέμπτη 18/9/25 εγκυκλίου από το ΥΠΑΙΘΑ (σας την κοινοποιώ συνημμένη στο παρόν μήνυμά μου) η οποία επαναφέρει τις ισχύουσες παλαιότερα προϋποθέσεις φοίτησης (κατά προτεραιότητα παιδιά εργαζόμενων γονέων ή άνεργων με κάρτα ανεργίας ή μονογονέων ή ευπαθών ομάδων), αναμένουμε διευκρινίσεις και είναι πιθανόν να ζητήσουμε, προσεχώς, από τις οικογένειες που τα παιδιά τους φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμά μας την προσκόμιση των κατάλληλων δικαιολογητικών ώστε να επανεξεταστούν οι περιπτώσεις συμμετοχής σε αυτό (καθώς τα υπάρχοντα τμήματά μας που λειτουργούν έως τις 15:00 είναι ήδη κορεσμένα ως προς τον ανώτερο αριθμό συμμετοχών). Θα σας ενημερώσω σχετικά, προσεχώς, για ό,τι απαιτηθεί να γίνει… Πέραν των προηγουμένων σας ενημερώνω ότι, δυστυχώς, έχουμε συνεχείς τροποποιήσεις στις συμμετοχές στο ολοήμερο πρόγραμμά μας με μια μεγάλη επακόλουθη γραφειοκρατία για εμάς και, ήδη, βρισκόμαστε στην 8η “έκδοση” του ονομαστικού καταλόγου συμμετοχών στο ολοήμερο πρόγραμμά μας (από την 1η Σεπτεμβρίου και μετέπειτα) καθώς οι εγγραφές γίνονται έως τώρα ελεύθερα χωρίς καμία προϋπόθεση και ανά πάσα στιγμή το ζητήσουν οι γονείς.
– Οι πρόωρες αποχωρήσεις κάποιων παιδιών στη διάρκεια του πρωινού προγράμματος για οποιοδήποτε λόγο (π.χ. επίσκεψη σε γιατρό) θα γίνονται μόνον κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων με παράκληση εκ μέρους σας προς τους εφημερεύοντες να ανοίξουν την αυλόπορτα, με άμεση ενημέρωση των δασκάλων υπευθύνων τάξεων ή του Διευθυντή από την προηγούμενη ημέρα ή από νωρίς το πρωί τηλεφωνικά ή διαπροσωπικά και με την υπογραφή υπεύθυνης δήλωσης παραλαβής του παιδιού από το γονέα συνοδό κατά την παραλαβή του. Κατά τη διάρκεια διαλείμματος, μόνον, θα γίνεται και η επιστροφή του παιδιού στο σχολείο μετά την ολιγόωρη απουσία του με τη συνδρομή των εφημερευόντων εκπαιδευτικών.
– Καθημερινά εφημερεύουν 2 έως και 3 εκπαιδευτικοί στην αυλή μας. Τα παιδιά πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά σε αυτούς για οποιοδήποτε ζήτημα τα απασχολεί. Ολιγόλεπτες συναντήσεις με το Διευθυντή μπορούν να έχουν οποιαδήποτε ημέρα και για οποιοδήποτε θέμα έπειτα από αίτημα προς το/τη δάσκαλο/α τους για συνάντηση μαζί μου κατά τη διάρκεια κάποιας διδακτικής ώρας.
– Εκκρεμούν να προσκομιστούν ορισμένα ακόμη Ατομικά Δελτία Υγείας από παιδιά της Α΄ και της Δ΄ τάξης. Μέχρι να μας προσκομιστούν τα συγκεκριμένα παιδιά ΔΕΝ θα συμμετέχουν στο μάθημα της φυσική αγωγής, ούτε σε αγώνες και αθλητικές δραστηριότητες.
– Τα δρομολόγια από και προς το Μικροχώρι θα πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς από δύο λεωφορεία, ένα μεγάλο για τα παιδιά των Γ έως ΣΤ τάξεων (δωρεάν με Ε.Μ.Δ. και με βεβαίωση δική μου προς τη Δ/νση Π/Ε Δράμας και την Αντιπεριφέρεια) και ένα μικρό με την ύπαρξη συνοδού για τα παιδιά των Α και Β τάξεών μας (δωρεάν με βεβαίωση δική μου) τις ίδιες καθιερωμένες από χρόνια ώρες.
– Η καθαρίστριά μας εργάζεται καθημερινά στο σχολείο μας από τις 10:30 έως τις 17:00 στα πλαίσια της προβλεπόμενης από τη νομοθεσία 6,5ωρης απασχόλησής της (αυτό δεν μπορεί να τροποποιηθεί) κι αυτό έχει ως συνέπεια ο καθαρισμός της αυλής μας από τα απορρίματα του απογεύματος και της νύχτας της προηγούμενης ημέρας (που ασυνείδητα πετούν ορισμένοι από τους δεκάδες επισκέπτες της αυλής μας) να ξεκινά μετά τις 11:00 περίπου και άρα κατά τη διάρκεια της πρωινής προσέλευσης και του πρώτου διαλείμματος η αυλή μας να μην είναι καθαρή. Σας παρακαλώ συμβουλέψτε τα παιδιά σας/μας να μην επιβαρύνουν την αυλή μας με πρόσθετα απορρίμματα τόσο το πρωί όσο και τα απογεύματα που την επισκέπτονται.
– Χθες Σάββατο 20/9/25 πραγματοποιήθηκε με ευθύνη του Γραφείου Παιδείας του Δήμου Δράμας η προγραμματισμένη απολύμανση/απεντόμωση στο σχολείο μας από ειδικό συνεργείο.
– Σας κοινοποιώ ενημερωτική επιστολή του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας της Π.Ε. Δράμας ΔΡΑΣΗ καθώς μπορεί να σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη.
– Την προσεχή Παρασκευή 26/9/25 θα επισκεφθούμε με όλες τις τάξεις μας το γήπεδο των Κοκκινογείων για να γιορτάσουμε τη 12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού (δεν θα πραγματοποιηθούν μαθήματα, όλα τα παιδιά θα είναι ντυμένα με αθλητική περιβολή, θα έχουν μαζί τους το δεκατιανό τους και το νερό τους και η μεταφορά θα γίνει με λεωφορεία και Υ.Δ. συγκατάθεσης των γονέων).
– Εγκαταστάθηκαν, προχθές Πέμπτη 18/9/25 στο εργαστήριο πληροφορικής μας οι 12 νέοι και υπερσύγχρονοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές (πλήρη συστήματα) που μας δώρισε η εταιρεία “ΜΑΡΜΑΡΑ-ΓΡΑΝΙΤΕΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ” καθώς και στο γραφείο μας και σε αίθουσες διδασκαλίας το νέο μεγάλο πολυμηχάνημα που ζητήσαμε και, επίσης, 2 ολοκαίνουργιοι προτζέκτορες. Η δωρεά αυτή με την τεράστια σημασία της και τη θετική επίδρασή της και για το δικό μας σχολείο (ήμασταν αναγκασμένοι να εργαζόμαστε με πεπαλαιωμένα laptops και προτζέκτορες που παρουσίαζαν συνεχώς βλάβες) είναι, ασφαλώς, αξιέπαινη και αξιομίμητη και αισθάνομαι την υποχρέωση και από αυτό το βήμα να ευχαριστήσω την εταιρεία για την υποστήριξή της!
– Θερμά ευχαριστώ, επίσης, για μια ακόμη φορά το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων του σχολείου μας για την ικανοποίηση του αιτήματος που του υπέβαλα και την άμεση ανταπόκρισή του με την προσφορά του κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού στο σχολείο μας 4 βιβλιοθηκών, 3 γραφείων, 8 καρεκλών και 2 φοριαμών αρχειοθέτησης, έπιπλα τα οποία τοποθετήθηκαν, ήδη, στους διαδρόμους των κτιρίων μας και θα φιλοξενούν, προσεχώς, τη σχολική βιβλιοθήκη μας, τις εργασίες των εκπαιδευτικών μας στα διαλείμματα και στα “κενά” τους και τις επισκέψεις των γονέων για τις συναντήσεις τους με τους εκπαιδευτικούς μας. Θερμά, θερμότατα ευχαριστούμε!
Χρειαζόμαστε την με καλή διάθεση εκατέρωθεν συνεργασία μεταξύ μας και κατανόηση για να έχουμε μια λειτουργική και παραγωγική σχολική χρονιά!
Ο Δ/ντής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας
Τσορτανίδης Χαράλαμπος
